Uber trebuie sa existe pentru ca asa vrem noi, clientii

Uber trebuie sa existe pentru ca asa vrem noi, clientii

Sunt un mare consumator de taxi, Uber sau Black Cab, pentru ca nu am permis, nu vreau sa am si sunt nevoit sa apelez la serviciile de transport. M-a bulversat zilele trecute un material difuzat de Stirile Pro TV in care am vazut cum protesteaza taximetristii impotriva Uber.

Taximetristii sunt foc si para pe soferii care “lucreaza” la UBER si au inceput sa plaseze comenzi pe aplicatie, cerandu-le soferilor sa fie dusi intr-un anumit punct, unde sunt asteptati de politie, aceasta fiind forma de protest aleasa de soferii de TAXI frustrati ca UBER le fura clientii fara sa fie nevoit sa plateasca taxe sau sa obtina autorizatii de transport.

Partial inteleg frustrarea taximetristilor, in special cand vine vorba de taxe, licente si de autorizatiile de transport pe care orice taximetrist este nevoit sa le achite / procure.

Insa cred ca UBER trebuie “legalizat” intr-un fel, pentru ca este o alternativa curata si de bun simt la serviciile de taximetrie care de mult sunt extrem de proaste.

Taxiul costa in Bucuresti 1.4 lei, la fel ca UBER, dar primesti ceva esential in a doua varianta

Tariful pe kilometru la taxiurile din Bucuresti variaza intre 1.39 si 1.4 lei pe kilometru la majoritatea companiilor, existand si preturi de 1.75 sau 1.79 lei/km la alte companii, deci nu este o diferenta foarte mare intre cele doua servicii, dar exista niste chestii, care mie mi se par esentiale, care deosebesc major taxiurile versus Uber.

In taxi in 80 din cazuri:

  • Esti nevoit sa asculti conferintele pe care de plictiseala le initiata soferii cu alti colegi / prieteni
  • 7 din 10 masini sunt jegoase…(am facut special un studiu in ultima saptamana la cursele in care a fost prezent)
  • Soferii nu au cei 7 ani de acasa, nu raspund la salut, nu multumesc, nu isi cer scuze daca intarzie
  • Daca nu lasi “spaga” ori ti se spune ca esti cam de porc, ori ti se tranteste o privire de parca ti-ar da in cap
  • In orice situatie in care clientul intra in contradictie cu soferul, clientul este cel tampit si nu prea risti sa ripostezi verbal ca risti sa ti-o iei

In UBER

Practic ce tot am spus eu mai sus are o mare legatura cu ceva ce Romania inca invata: Customer Service. Nu stim sa-l facem, nu vrem, nu putem, naiba stie.

Insa ori de cate ori am mers cu UBER nu am intalnit nici o situatie din cele de mai sus.

Soferii sunt amabili, respecta cu strictete regulile impuse de companie, nu asculta muzica, nu vorbesc la telefon, nu fumeaza in masina, nu te dau dracu si…nu iau spaga.

Uber trebuie sa existe pentru ca exista cerere, suntem multi care vrem servicii de calitate, nu vreau covorul rosu, vreau doar sa fiu transportat decent la adresa, sa nu ma simt ca deranjez foarte rau ca am indraznit sa cer un anume traseu, sa nu ma simt obligat sa las spaga pentru ca voi comanda des si daca stiu ca sunt zgarcit, nu mai vine nimeni la comanda si cer doar un lucru care este rar intalnit: respect fata de client.

Sunt convins ca si clientii sunt multi, prost educati si uneori prea enervanti, dar nu cred ca solutia este sa ne razbunam pe toti.

Este o singura companie de taxi unde nu am avut multe probleme: Meridian, doar ca de cand s-a hotarat compania sa automatizeze mai mult comenzile nu mai gasesti masini…

 

Lista companiilor cu care nu recomand sa circulati pentru ca am avut experiente foarte urate este:

Leone – era sa ma bata soferul ca a crezut ca am facut mai multe comenzi

D’artex – a fost foarte suparat ca in Clever nu am specificat corect adresa, 15 minute mi-a zis cum el are doua facultati si eu sunt cam bou ca nu sunt in stare sa plases o comanda

Sunt unele taxiuri de care fug cum fuge dracu de tamaie: Next taxi, street taxi…

Uber

Uber, repet, functioneaza in prezent in sistem de sharing, el ma duce, eu ii platesc, dar ce lejer te simti in masina, cat de bine te simti cand soferul de intreaba daca muzica din masina nu e pe gustul tau si sa ofere sa o schimbe….e WOW.

Nu mai spunde Black Cab, care este peste orice.

Vrei servicii mai bune?

Da io vreau si vreau sa si platesc pentru ele, pentru 1.4 lei nu pot cere multe, dar macar educatie pot? Ca nu eu am setat tariful domnilor taximetristi, voi fara noi e cam nasol si cam asa e si invers.

Astept ziua cand clientii vor refuza sa faca comenzi la taxiuri macar o zi, in semn de protest, sa le aratam ca fara noi e cam nasol, iar restul probemelor sa si le rezolve.

p.s. pentru ca sunt sigur ca voi mai merge cu taxiuri clasice si in viitor, va rog nu mai povetiti cum va curtati clientii si lasati acasa problemele cu sotia, nu trebuie sa stiu eu, cum am aflat azi ca “Este o proasta care nu stie nici macar sa suga…” despre ce era vorba am preferat sa uit.

Concluzie, eu vreau uber, si vreua sa existe, nu am scris asta sa-i laud ca mi-au dat ei bani sa zic de bine,vreau uber ca vreua alternativa, poate mai scumpa, merita fiecare ban.

p.s. domnilor taximetristi, incercati sa va castigatii clienti facand ce face uber, oferind respect si bun simt.

Atentie eu nu am nici cu taxiurile clasice, asta sunt seriviciiile ei  vor bani, nu customer service. Uber este in stare sa le faca pe toate. De ce sa i interzicem?

hai mai bine sa gasim solutii sa ii acopere legea.

    1. Salut Liviu,
      Ma plimb si cu Black Cab, nu se compara nici cu Uber nici cu orice alt serviciu de transport.

      Cat despre pret, da este scump pentru marea majoritate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cum ar trebui sa se comporte un manager?
Up Next:

Cum ar trebui sa se comporte un manager?

Cum ar trebui sa se comporte un manager?